onsdag 17 juli 2013

Funderingar på sommarbeten och provridit ny häst!!


Nu är vi i mitten på vårt längsta läger som är 7 dagar! Inspark i måndags, 16nya elever har intagit Bokeslätt! Som vanligt började jag med att kolla hur många som inte varit här förr 4 av 16!!! Häftigt!!!! Många kära återseende o nya utmaningar för både oss och deltagarna!


Idag är det dags för hoppning på schemat o de ska bli skit kul! Även om vi har hoppning varje vecka och jag har haft ett rent hoppläger så saknar jag ändå av någon anledning hoppningen! ;) alla börjar finna sig till rätta o det märks att alla är liiiite tröttare för varje morgon! Skrattade så jag höll på att dö då jag jobbade morgon i tisdags, när jag kom 7,30 möttes jag av Clara som redan va uppe o inte kunde sova mer! Hon hade varit vaken sen kl 04.00!!!!! Shiiiit! Tänkte i mitt stilla sinne att hehehe vi får se hur det blir på lördag morgon! Då brukar vi få dra ut tjejerna ur sängarna!! ;)





Ett mysigt möte innan folket vaknade fick jag oxå! Lilla stallkatten lina hade letat sig upp till lägerköket o mötte mig med ett jam när jag kom! Myyyyysiga kise!!!


Så nu har hon passat på att ät lägerfrulle hon me!!
Hästarna sköter sig som vanligt som änglar och tar väl hand om sina nya ryttare!








Vi har även hunnit med att ha lite handikapp ridning från valjeviken denna veckan!


Något jag tänkt på nu I sommartid är alla hästar som går ute på bete! vi har våra lite utspridda här hemmomkring gården när lägerna är igång! Vid våra hagar har vi en lapp om att info och var hästarna tillhör om något skulle hända den ser ut såhär


Detta är något jag saknar på väldigt många ställen! Oftast ser man inte många sådana lappar runt om betena här i sbg! O jag kan lova er att det finns sjuk mycket hästar i denna lilla stad! Så ett tips till er andra hästägare är att fixa upp lappar på era beten så man vet vilka hästarna tillhör om något skulle hända! En annan sak är ju dogtags! har funderar på att det hade ju varit bra om alla hästar har en egen liten bricka med namn o nr till ägaren! Hade underlättat vid situationer som lösspringande hästar!
no om de de va bara en extra tanke! igår provred jag en ny häst till ridskolan! Den sas vara snäll o trevlig men jag vet inte den kändes mest ovillig! Gick o krökte på nacken bakom hand o va svårt att få någon vidare kontakt med den! fast de va nog mest att den va stel! sen va den spörädd me! inte konstigt att då den typ gick vääääldigt sakta! nej de blir nog inget köp där tror jag inte! även om temopt kanske passar många nervösa elever! får fundera på hur vi ska göra! hör kommer en bild på hästen som heter woody


Avlsutar med en bild på vår lilla herre som kräver fler ryktande pga sin storlek! ;) älskade lilla richie rich!!


Kram Bettan o Co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar