tisdag 8 oktober 2013

Studiedag=cup song o mina elever har teorivecka!

Måndagen gav många intressanta intryck på Bokeslätt! Som vanligt har vi många bollar i luften! Kom till stallet o blev förvånad över hur mycket folk det redan var där! Jaja tänkte inte så mycket på det till en början då gänget som va där snart är där lika ofta som oss!! (Underbart) efter en stunds snackade med dom så slog det mig att kl är bara två! Vad gör dom här redan?! I samma veva kom jag själv på svaret..... STUDIEDAG!! ;) detta resulterar i att Bokeslätt som fritidsgård fyller sin funktion till brädden! O vad gör då ungdomar på sin studie dag?! Svaret är RÖJJER!!!! Jisses vilken energi dom har! Som tur va är dom även pigga o glada!! Efter hästarna blivit intagna o som skulle få lite ro till att äta middag så kastade alla sig in i fikarummet! Där blev det träning på den nya inne tränsen som jag tror retar varje stackars lärare i skolorna till vansinne!!! The cupsong!!!! Japp plastkopparna åkte fram så alla lärare där ute, förlåt!!! Men dom spenderade sin lediga dag med att träna lite till på denna galna trend!!

YouTube Video

Jag fick i läxa av saga o isa o lära mig denna så jag kan lova att Johan hör hemma håller oxå på att få spelet!!!!! ;)
Denna veckan har alla mina elever teorivecka! På schemat står hästens kropp och massage!
Till detta har jag tagit hjälp av en kompis som heter Linda som är utbildad inom området som håller i teorin!! Hästarna tycker detta är den bästa idéen jag haft på mycket mycket mycket länge!!!! ;)


Linda visade lite på Alf


Miranda Jonna o Jonna påbörjade sin knådning på en mycket villig Snövit!!


Joey fick även vara med!!!!


Miranda masserade o masserade till Snövit stod o sov!!!


Även Yellow tog med öppna armar emot Jonna till att trycka o knåda!!! Undertiden vi hade teori inne i stallet så byttes det lampor i ridhuset!!!! ÄNTLIGEN! Det gjorde så stor skillnad att det tårades en aning i ögonen! Får nog bli att ha solglasen på även inne!!! ;)



Gladast va jag att det inte va jag som stod i liften! Är det någon som är förvånad över att jag blev sjjjjjjuuuuukt sugen på att hoppa in i bilen när jag såg detta o köra en liten tur!! Hihihi tur jag lyckades hålla fingrarna i styr! Tror inte snubben uppe vid taket tyckt det varit lika roligt! ;)


Tisdagen för min del inleds med en tur i skogen med handikapps ridning! Gick väldigt bra o hästarna tyckte nog det va lika skönt som oss att gå en liten svängom!! Yellow lämnade en hög på marken så det va bara för mig att efter lektionen slut ta en tur med fyrhjulingen o städa upp efter oss!


Vi är faktist från ridskolans del noga med att städa efter hästarna på cykelvägarna om dom skulle råka bajsa ivägen!! Synd att inte fler är det med tanke på att vi ofta blir syndabockar för detta då vi ligger i närheten! Har tillomed stått en sur insändare i tidningen för längesen om detta! Tycker det är såå tråkigt att få läsa sånt när vi försöker så gott det går att ta bort det som hamnar på "fel" ställe!


Dock kan jag lova att det är ganska många som rider i denna skog förutom vi från Bokeslätt!! Jaja skit samma! Jag blir ju stark i armarna av att sopa så det är ju ett plus!!! ;)


Idag va elevgruppen större vilket är såååå roligt!! Många intresserade elever som verkligen vill få så mycket kunskap som möjligt! Detta gör mig och alla framtida hästar såå glada!!





Stor häst eller liten Linda?! Det är frågan!! ;) givet vis valde vi den största hästen som visningsexemplar idag för då är det lättare för alla att se!! Sen att han gillar att bli knådad är ju bara ett plus!


Efter genomgång av grunder fick alla prova själva


Zimon fick två egna massörer


Cossan tyckte först inte alls det va roligt att bli kittlad på magen!!! ;(


Richie blev irriterad att det va för mycke prat o för lite knådande!!!


Ernst myste allt va han orkade!


O astrix tyckte det va så skönt att han somnade! Som tur va va han uppbunden i grimman så denna agerade stöd till sovande herre


Även dot tyckte dagens lektion va heeeelt okey!!!


Likaså Snövit!!!! Som för andra dagen i rad fick mysa!


Ja denna bilden tycker jag talar för sig själv!!! Bra jobbat tjejer!!! "Gulow" gillar den nya uppgiften som träningsobjet!!!


O tillomed cossan insåg efter några minuter att det va inte tal om att vi skulle kittla dig!! Då hon insåg att det faktist va massage så somnade hon med!!! ;)
Ska bli kul o se vilka hästar som somnar imorgon!!!!
Kram Bettan o Co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar