fredag 24 augusti 2012

Full rulle!!

Full rulle i stallet idag inför ridstarten! Har hittat på en massa allt från pappersarbeten o teori förberedelser till projekt bygge på gårdsplanen! Såg att bilderna igår kom inte med så jag lägger upp dom vid ett senare tillfälle! Alla hästar går här hemma runt boke o myser i hagarna! Nice!! Hörde på nyheterna att det går kvarka i Karlskrona IGEN! Men va fasen! Är ju så drygt att man inte bara kan utrota den skiten! Man blir ju så rädd att någon råkar sprida detta vidare ner mot oss! Bara hoppas att alla hästfolk är uppmärksamma och ärliga om hur det ligger till så andra slipper drabbas! Projektet jag o monica slog till med idag va att få slut på bilkörandet in mot stallarna! Så alla stannar o parkerar på parkeringen o inte vid stallet! Framförallt nu när våra nya fina uteboxar är på plats! Skulle va hemskt om någon häst blir skrämd eller ännu värre att någon kommer körande när man plockar ut dom ur boxarna! Olyckan är ju snabbt framme med dessa djur! O framförallt bilar!! Så vi hoppade in i bilen o drog till antos tror jag det heter o inhandlade lite fix! Blev riktigt nöjd med resultatet! O roligt hade vi, speciellt när jag provade hoppa långrep när Monica vevade!! Livsfarligt va de!! PH kom i inspekterade det hela o jag tror att vått MVG i utförande! ;) Haha stackars Jessica råkade ut för vår jäääävulska plåga idag o blev getingstucken BAKOM örat! Helt plötsligt skrek hon att aj som fan någon bet mig i örat!!! Haha o jisses vad jag dog!! Stackarn blev svullen o illröd då är det ju super att va på plats o stallet då har man massor av saker i meduuusin skåpet som kom väl till pass! Drog fram bremsen så hon stog stilla så vi kunde operera! Bremsen funkade sådär för Då sparkades Jessica så jag sprutade i denne lite plegg, det slog till bra så nu är hon rustad! Fick lite butta som avslutning oxå!! Haha nej skämt o sido! Jessica Va så lugn o sa bara sa*ans j*vla s*it geting som BITS!! Har försökt förklara att naaj den sticks men men! Hon har blivit biten! Thats it liksom! ;) sen har det fixats skyltar skurats spannar o borstar har tvättats! Käkade lyx jag o Malin idag! THAI mat!! Weee! Mor duktig Monica hade ju mat med sig så hon åt de o Jessica va kräsen när hon inte fick sin smala korv med pommes senap o ???räksallad?? (urk) så hon åt något bättre än thai, en sleeeden macka med svett ost! Urk nr 2!!! Vi avslutade dagen med att jaga getingar med radar!!! Dom jäklarna ska ge fasen i att trakassera oss för då åker dom så smörj!!! Pipen på radar flaskan va putsväck så jag lyckades hitta en gaffel o trycka med sen jagade vi dom en o en! Jag sprayade Monica stampade på dom när dom föll o Jessica satt med händerna över kaffekopparna så vi slapp dricka radar!!! DE mina vänner! Det är TEAM work!!! Fast nu när jag tänker efter smakade kaffet blä efter åt så jag vet inte om Jessica tog sitt jobb på allvar! Hmm det kanske funkar som Avskräckande för getingarna om man druckit radar är man kanske inte lika attraktiv att jaga längre?! Jag vet inte, värt att prova kanske! Dock verkar de där krysset på flaskan lite mysko den betyder nog att de kan svida till om man druckit att i kaffet?! Eller att det är beroende framkallande!!! ;) Nu e de fredagsmys som gäller! Hoppas alla har det bra! Hoppas vi syns i veckan som kommer! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar