fredag 31 augusti 2012

Fredag första ridskole veckan ht12

Första veckan flyger förbi! Har morgon pass i stallet idag! Sitter med en kopp kaffe i handen på en bänk o tittar på grabbarna grus son står o myser i sina nya boxar! Fasen va fina dom är!!!! Både hästarna o boxarna!! Veckan har bjudit på massa fart! Alla gamla o nya rutiner tar fart o sätter sig hos både oss o hästarna, underligt hur kloka hästarna är dom ställer om sig blixtersnabbt! Igår va det riktigt rusk väder så jag o jess ställde oss in på att bli blöööta!!! ;) men lyckanva med oss alla! Det slutade regna så dom kastade sig ut o hämtade in alla hästarna mesans jag la ut annonser på sadlar som ska säljas! Alla folk fick sig ett skratt igår då jag blev rädd som ett barn för en påstådd råtta i sargen! Vandrar dit i blind tro om att dom sett i syne! Då sticks ett mega huvud ut ur hålet och jag fick en hjärtattack o dog! Nej de gjorde jag inte men skrikandes tre steg senare hade jag tagit mig 30m in i mitten av manegen! Då kom jag på att skrik o spring blint med tio hästar i lektion kan vilken hästmänniska som helst förstå att detta resulterar i att.... Dom står stilla och snällt tittar på vad jag håller på med!!!! Jisses vad jag svettades! Älskade hästar va trygga dom ÄR!!!! Fick berättat av publiken att faaaaan att vi inte filmade, DETTA va youtube materia!! ( vilken tur ingen filmade mig vill jag påstå) kan efter undersökning berätta att den stora råttan var en liiiiten liiiiten kaninunge som bosatt sig i Sargen, och att iaf hälften av våra lektionshäsyar skulle passa som polis eller krigshästar! Småtjejerna i stallet är hurtiga till tusen o fixar o donar med sina favvosar! Detta såg jag även på medyk senare på kvällen då det stod Bella och ett litet hjärta på hans täcke skrivet i svettdunstet utanpå filten!! Haha de lär han inte ha skrivit själv!!! ;) som nya uteboxarna är fin fina i dagsljus men dom ser fan ta mig magiska ut i mörker! Det fullkomligt lyser om hästarna! Nu hinner jag inte skriva så mycket mer! Morgon lektionen med 6 elever står på schemat! Åhh ja just det imorgon lör kl 14-16 har vi öppethus! Då har vi lite grillning o tipsrunda och visar alla hästarna vi har i verksamheten! Kom gärna o titta!!! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar