onsdag 5 september 2012

Skaffat ny hund på boke??

Nej nej! De e lugnt det räcker med dom fem el sex som är där! ;) jag har bara friserat rocco lite! Eftersom att det ser ut som om vi hittat hästarna hos vikingar fick mig en dag att inse att NU är det dax att putsa lite på alla vildvuxna manar som dykt upp! i god tro om att detta fixar jag kvickt stannade det totala med att jag hann med TVÅ!! Alf gick som vinden vidare till rocco.... Jisses va mycket av hår den mannen ligger inne med! Hovskägg ludd ur öronen svans till marken o ja... Ni fattar, det hela tog en stund! Tänkte bjuda på lite före och efter bilder!! Vi har en regel i stallet att bara personalen får klippa hästarna! (inte jessica dock efter hennes lilla incident i stackars alfs nacke som resulterade i fem stygn) haha jaja iaf eftersom vi vill hålla koll på det själva så får barnen inte klippa manar osv! Det är ju inte något vi behöver oroa oss så mycket för, Dom stackars barnen skriker när dom ser mig komma med saxen att neeeej du ska väl inte klippa av *****s man väl???! Jag försöker förklara att joo vi MÅSTE klippa bort ytterst lite, du vill väl inte det ska se ut som om han hon bor i skogen??? Svaret blir ALLTID -jooo!!! De är ju så gulligt!! Med tio par vakande ögon över axlen bli man alltid lika rädd när någon halvskriker STOPPPPP!!!!!! Ta inte meeeeer! O jag då bara hunnit klippa manen vid manken så dom inte ska få skav! Har inte ens hunnit börja fundera på att måtta ut den rätta längden för resterande man!! Haha dom e för Goa! Sen när man är klar är dom ändå ganska men bara ganska nöjda!!! ;) veckan i övrigt har sprungit ifrån oss! Vet inte var dagarna tar vägen! Ikväll har det varit hoppningar vilket slutade med att min första tårta för terminen kommer nästa onsdag! Är alltid skönt när tjejerna inte slår sig så man kan skämta om vilken tårta dom ska göra för att bjuda gruppen på! Tror Jessica blir gladare än mig faktiskt!!! Man får rösta på en tårta utan grädde så Monica oxå blir nöjd! ;) En gubbe som idag har gett oss ett skratt som gör oss till ca134 år gamla är Clever, den mannen va LADDAD! Hoppade som en galning i första lektionen, i tro om att när hoppning nr två började skulle han tröttna så vi får inte ta ut honom för mycket gav han oss en smäll på fingrarna o visade att gammal ÄR äldst!! Han hade tydligen bara värmt upp sig! Lektion nr två visade på en växel!! Rally! Fanns ingen broms i mannen! I vanliga fall är han lite försiktig o på gränsen till lat! INTE idag på full steglängd hoppade han runt med Matilda som en liten vante på ryggen med spetsade öron o eld i baken sprang han som ehh jaa en tos!!! Vi kunde inte annat än att skratta åt denna man! Matilda fick stå sitt kast enligt syster Emelie som påstod att hon kanske inte skulle sagt något i stil med att nej inte Clever han är ju så seg?! ;) Hahaha älskade man! Han inleder terminen med att visa att han fortfarande ÄR kung på Bokeslätt! Länge leve konungen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar