lördag 29 september 2012

Instruktör utbildning, massa busande o en spräckt mobilskärm...

Denna veckan har bjudit på massa saker som avviker från det vanliga schemat! Winnie har fått en egen familj och blivit privat ponny! Som tur är står hon kvar på boke så vi får se henne! Dom glada ägarna är fam Jasmine Högberg! Kunde inte blivit bättre! I tisdags va gänget iväg i Olofström o hade instruktörs utbildning! Jag , Malin, Jessica, monica o Elin o 4 hästar hoppade in i bilarna o körde iväg för en dag med dom andra ridskolorna! Dom underbara hästarna som hängde med va Richie, zimon, Buddy o hazela! Dom skötte sig ypperligt o gick rakt in i lektionen som om vi vore hemma! Fan va dom är coola! Roligt va att lilla Richie skötte sig så mycket att dom andra ridskolecheferna oxå ville ha en Richie på sina ridskolor! Vem vill inte det?! Ångrar inte en dag att denna stora Björn åkte med hem till boke 4år gammal o knappt riden! Blev så lyrisk av bilden på honom att jag fick lov av Malin att ta bil o släp o en kompis med mig o köra till visingsö (Jönköping) väl framme provades han o en till, båda fina en 4åring o en 5åring! Richie tog mig med storm redan i stallet vilken Bjässe! De va lite som i tjuren Ferdinand! HONOM SKA VI HAAAA!!!! När sorgen över en förlorad vän i ridskolan lagt sig så verkar det som om "samma" häst dyker upp i ny skepnad hos oss! På något underligt sett kommer dom tillbaka! När det svåra beslutet om stora trygga garant skulle få gå vidare kom Richie! O Gud va dom är lika! Man får inte glömma att Richie har många år kvar till garants kaliber men han är på god väg!! Tandläkaren har varit o kollat över hästarna så dom håller sig fin i munnen! Jag har denna veckan haft ett släng av energi utan dess like! Mycket busande har det blivit! I torsdags så hade jag lite måla o lek på tavlan! ;) det uppskattades! Monica dog av garv men tyckte sen att det va dax att jag kanske la ner min Picasso penna o jobbade lite istället?! Say what???! Fick även erfara att vissa straffar Gud med detsamma! Detta kines att jag hade kramsjukan i stallet så jag kramade alla som ville och även dom som inte ville, som sagt när Monica kom slängde jag mig runt halsen på henne o hon stelnade o undrade ca de va för fel på mig?! Say what again???!!! De är inte något fel, jag bara är såhär så jag kramade henne igen innan hon han gå iväg o då kom straffet! Min mobil hoppade ur fickan och fullkomligt studsade iväg längs stallgolvet! Faaaaaaaaanken! Så nu är den ordentligt SÖNDER! Fast det gör ju att man inte har den uppe i pillar på för då får man splitter i fingrarna! Tusan me!!! Men men det va värt de!!! Ny ve jag att om jag ska krama monki ska jag lägga ifrån mig ömma saker först! Nu är det helg o mys!! Hoppas nästa vecka blir lika bra som denna varit! Kram från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar