söndag 14 oktober 2012

Underbart hö och flygande hindervagn!


Knäppte lite bilder på allt som slog mig i stallet! Som ni kanske märkt har vi ganska mycket hundar i gänget! Vissa mer udda än andra! ;) dom är lika rankade i familjen som märks under en fika/mötes stund


Monki Okie o Malin lyssnar på pågående samtal!


Malin undrar vad Monica tycker....


O Okie me!!!!! ;)
Melvin däremot är inte fullt lika nyfiken på vad som sägs,


Medans melvin o Okie är med på samtal väljer något mer udda Brita o tove att det är i buren hundar hör hemma!!!!





Ser trångt ut tycker jag men mysigt! Framförallt när dom själva valde att trycka sig in där för en powernap!


Nu när rusket kommer så är det regnrocken på för hästarna, tar sin lilla tid men det är det värt,





har funderat mycket angående hästarnas hö! Fyyyyy fasen va de ser gott ut! O luktar ljuvligt! Är nästan så man blir sugen på att själv ta sig en tugga!!! Något som även invaderar stallet vid denna tid till hästarnas förtjusning är typ hela Sölvesborgs äpple! Hela helgen har jag försökt fodra upp dom, bär jag sedan lyckats dyker Östen upp med fler! Kan säga att det smaskas ganska mycket i stallet just nu.





Det är mycket på gång just nu, bus (bokeslätts Ungdomssektion) ska anordna sin årliga halloween kväll, jisses va många det kommer! Det gar efter denna bild kommit upp en lapp det står fullt på!!!! Gud va roligt!!!! O det måste varit den fina lappen som väckt allas intresse! Synd att jag inte han skriva upp mig o vännerna!


En annan lapp som åkt upp i helgen är hos Ernst!!! Tyvärr så är denna mannen lite för söt för världen! Han får maaaassssssor av godis av alla insåg jag när han puffas varje gång man går förbi för nära! Pluss att jag såg typ hela morgon gruppen komma o ge honom smask!!! Jisses, så jag får väl ge mig på att se till att han inte blir för busig så Sandra blir besviken på oss (Sandra är Ernst ägare som så snällt låter oss låna honom)


Ser vid första anblick livsfarlig ut,


Insåg när han försökte äta mobilen att nu får det vara nog! Andra underliga saker på boke är vår hindervagn. Den har min kära sambo lagat igen så den fick sig en liten flygtur av Stefan o traktorn! Gud va gubbarna kan ha det roligt!!!








Jessica har nu börjat ramla tillbaka till den där udda stilen när hon står! Fast nu när hon kantrar bakåt är hon lika lång som oss andra!!!


Båda fötterna stadigt på jorden,





Sist men inte mins vet jag inte vad missan försökte sig på, hon lossades va mysig an dag i stallet! Spetsade öron och huggtänderna infällda! Men jag synade hennes bluff efter ett tags mysande! Hon är en liten ängel med glorian på sne!!!


Nej nu e de söndag kväll o nya äventyr väntar imorgon! Hoppas alla kan simma i regnet och haft en mysig helg. Kram från oss - Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar