tisdag 6 november 2012

Handikapp lektion, äppelpaj o en lustig stil!

Idag har det varit full rulle! Idag hade vi en ny herre med på hklektionen! I vanlig ordning har Alf, Yellow o Richie gått! Vi brukar även ha med Buddy men det kändes som om han ville ha ett skift byte, in i leken åkte idag ingen mindre än ...... (Trumvirvel).... MEDYYYYK!!


O sillen pärla han e! Han går i rask march fram o parkerar vid rampen, står stadigt som en oxe o väntar tills ryttaren goppat upp! gud va fantastisk han va, han hade liksom ett mission redan i stallet när hkpadden p handtagen åkte på! Det lyste om honom! han hade ett misson like james bond liksom!!!! Med ryttare på o bettan i släp gick han med raska stef först i ledet ut i skogen!!


Han e kung! thats it!! ( jag ville säga till honom att jaa du är ganska lik skogens konung) ;) efter halva rundan hände det som inte fick hända, uppe från vattentornet kom en man utspringande ur buskarna! Då hände något ganska roligt!! Bettan blir rädd som en hare o hoppar till åt sidan av skräck! Kvar står medyk o fullkomligt stirrar på mig men ett slugt leende i blicken! Cool lugn! Hela hans utryck sa- Hahaha blev du rädd??! MEEES!!!! De va en gubbe!! Tur att jag är med o skyddar dig!! Bara håll i mitt snöre så är du säker!!!!
efter denna lilla incident gick jag sedan o småskrattade för mig själv lugn bredvid kungen som med spetsade öron sedan förvarnade mig om alla vi mötte!!! Hahaha jag kan fortfarande se hans min!!
Väl tillbaka i stallet stod Jessica o klippte Bella som redan satt ny vinterskrud! Med en ganska enligt mig lustig stil....


Hahaha kolla in jessicas beställning!!! Jag doog av garv igen!!!


Efter hkn hade vi mysfika! Monki hade tagit hem äpple o gjord paj!!! Mumma!!! Nam nam nam!!


Efter fikan blev tomtemor tjött!! ;) efter fikan drog kvällen igång! jessica har 16-17 och 17-18 lektion och jag har från 18-21! alla hästar har skött sig fin fint! Nu ligger jag hemma i soffan med myskläder o Okie som filt på magen o får upp värmen igen! Det börjar bli kallt nu!!! Som avslutning värmer vi med en bild på Maz (Mattis på Bettan språk)


O älin ( även detta på bettanspråk)


Imorgon är det onsdag o hoppning hela kvälla!!! Ha en go kväll!!!
Kram Bettan o Co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar