onsdag 7 november 2012

hoppning fika o kallt väder!

hej hej!
som vanligt på onsdagar har vi haft ett helt gäng hoppträningar! dagen har varit riktigt bra och alla hästar hoppar som tusan! under kvällen har jag haft lite hjälp att filma dom olika hästarna och tjejerna som rider när dom hoppat en liten bana! dagens träningar va på min lektioner med tänk på tävling! framhoppning vad ska man tänka på!? vad behöver min häst göra för att få en bra start? hur många hinder är lämpligt att hoppa!? kalla ditt hinder! =) med detta menade vi ju att vi på träningen tränade på att faktist kalla hindert vi hoppade fram på! när ska jag kalla det? vad gör jag om någon hamnar ivägen osv... på vissa elever gick jag ut i vägen i deras anridning om dom inte va uppmärksamma! har funderat i banorna om att detta behövs oxå tränas på! ofta hör man att den värsta upplevelsen va framhoppningen dom blir stressade av den! ibland går det tokigt till vad ska man då göra för att hålla huvudet kallt och inte bli mer stressad än man redan är!?
i första gruppen hade jag idag 4ekipage! fanny och scott, angelica och alf, jonna och clever & saga och musse! vi gjorde samma upplägg på alla grupper och här kommer lite snabbfilmer på tjejernas rundor! Först ut va gamle Alf och Angelica! Angelica sköter Alf prefekt! Han är ju lite försiktig denna gubbe och vill helst inte springa för fort men Angelica får en skön fart på honom p han hoppar glatt runt med henne på ryggen!! Fina fina gubbe!

YouTube Video

Här kommer chefen Clever och Jonna! Jonna har hoppat Clever några gånger nu och det går riktigt bra! Lilla Jonna är som löshoppning med styrmekanism för biffiga chefen!! ;)

YouTube Video

Efter det kom Fanny o rallysxott som under denna dag skötte sig super i en någorlunda kontrollerad fart! ;)

YouTube Video

O sist ut i gruppen va saga o Musse! Hur enkelt som helst studsar dom utan ansträngning runt en bana på 80-90! Som e coola dom! Ibland lite för coola båda två! ;)

YouTube Video

I andra gruppen idag va Linn o joey! Linn hoppar i vanliga fall goldfire men han hade ett sår i läppen o vi valde att vila honom så det inte skulle svida när han börjar dregla o hoppa rundor!! ;)

YouTube Video

Här kommer Amanda o dot!


Missan o Bea hoppade även dom enkelt runt i en fart som var kontrollerad! Missan brukar gärna lägga i rallyväxel hon me när hon hoppar!

YouTube Video

Lydia o aston leker runt en bana på 90-100

YouTube Video

Även lime o zeri va med! Zeri va inte på det gladaste humöret idag! Va osäker o försiktig så hon hoppade bara små enkla språng idag!
I sista gruppen hade vi Jonna på sin egen häst Peppe Maria på Buddy Christina och missan och Emelie på zimon! Här kommer en kompott filer på sista gruppen oxå!
Maria o Buddy

YouTube Video


YouTube Video

Emelie o zimon

YouTube Video


YouTube Video

Christina o missan

YouTube Video


YouTube Video


YouTube Video

Jonna o Peppe!

YouTube Video

Nu e de sent som attans o jag ska bege mig till min säng o dra igång ljudboken så jag somnar! Ny dag imorgon!! Hepp hepp! Kram från oss!!

1 kommentar: