torsdag 7 februari 2013

HLR kurs, styrketräning, o glada ungdomar!


Dagen har varit lika hal som vanligt, dagspasset st varit som vanligt! Fordring mockning utsläpp osv! Efter middag har vi haft HLR utbildning där vi pratat om krishantering, vem gör vad vid en olycka?! Nästan all personal kunde vara med så alla har en utbildning i första hjälpen!


Monica ville inte vara med på kort men jag lyckades få en bild i nan handen dök upp! ;)





Leo va oxå med på kursen så nu har han hand om all krishantering runt hundgänget! ;)





Tycker det är oerhört viktigt att man förbereder sig ordentligt på vad som faktiskt kan hända! O detta är ju något men gentemot sina elever bör ha med sig! tänker ofta på dom "ridskolor" som inte är officiella o drivs av hästfolk hemma på sin privata gård, man glömmer nog av hur viktigt det är med utbildningar kring detta! En hlr kurs är nog viktig att ha en genomgång av minst varje år, då tekniken förändras o man alltid utvecklar nytt tänk i vad som är bäst när något väl händer! efter vi va klara blev de litta fiiika på kaffe o rulltårta!





Nam nam!!!
efter fikat va de dax att fixa lite på gården! (halkan) tyvärr va inte lastaren där så det blev att ta traktorn o grusa för hand!!!


Jag o malin styrketränade ikapp o de behövdes vill jag lova!!!


Som sagt har planen numera blivit isgata sådet tog lite tid o svett men bra tycker jag allt att det bleev tillsist!!











Min kära sambo mobbade dock vårt kastande o frågade varför vi lagt ut det i högar o inte spridit ut det???!! va fasen??! tack för de pajas!!!


Efter Planen va säkrad va det dax för mig att skriva uppmin lektion, ulrika har 17.00 lektionen


Hahaha sen har jag 18.00 o 19.00 o mattis 20.00!


Här e de snart dax att gå ut till första passet för medyk


Och linslusen zimon! ;) idag har även monica haft en extra lektion för två herrar som har börjat med ridning på pensionärs tiden som extra träning! clever o buddy fick äran att ledsaga dessa män till träning från hästryggen! snacka om att man blir impad då den ena mannen som börjat rida smidigt som en fjäder lägger foten i stigbyglen o svingar sig upp på buddy med ett lätt skutt!!! ;) ingen pall här inte!!! sportlover närmar sig med stormsteg o då kommer vi ha extra aktiviteter för alla som vill vara med! bla körning med Ernst o joey!!


Tävlingsfin


Kommer även vara prova påridning för både bromölla o sälvesborgsbarn! kan flagga extra för lördagens teori för knattarna!!!


Sen är även lappen för årsmötet uppe! kommer att hålla mötet i siretorp, glöm inte att skriva upp er! efter mötet blir det middag o fest! brukar va riktigt roligt!!! Det sista jag gör på torsdagar innan jag slutar är att fodra gänget!!!


O förbereda natthöt till sen som jobbar sist! ( idag va de mattis) då ställs uppvägda höpåsar fram så det ska gå smidigt att fixa! ernst blev allt lite sur att han inte kunde få sin nattmat på en gång!! ;) eller lite av dom andras iaf!!!!





Nu e dagen slut för min del så nu har jag kommit hem till värmen o ätit o är nu i matkoma!!! tänkte jag skulle göra en intervju med alla som jobbar o vissa som befinner sig i stallet o lägga upp här! vem tycker ni vi ska ta o vilka frågor vill ni ha svar på! hade varit roligt o gemensamt fått fram lite frågor som jag kan ställa till alla! ;)
Kram Bettan o Co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar