måndag 11 februari 2013

Vem är din favorit häst?!

Dagen har varit kall kall kall! ;) sådär kall att snoret fryser i näsan kall! ;) började vid två idag med en handikapp lektion, efter det va de förberedelse inför gröntkort kusen! Måndagar e fullrulle i stallet! Elin har lekis lektion där dom har teori o ridning efter det är de just nu två vanliga lektioner till kl 7, mellan ca17.3-20.00 har jag gröntkort utbildning där vi idag va inne på blocket vem gör vad på tävlingsplatsen?! Vi kom gemensamt fram till att det är MYCKET arbete som ligger bakom en tävling! Både innan under o efter själva tävlingsdagen! Tror tyvärr många ryttare ibland glömmer hur mycket arbete dom ideella klubbarna sliter med för att genomföra en tävling! De är is skönt att få en liten klick att förstå varför vi i klubben ringer o jagar efter hjälp hela tiden! Det är mycket som ska funka!! Fick även den stående frågan av några istället idag att VEM är din favorit häst?! Ja, vad säger man? Clever o cossan! O rocco!! O Richie o medyk, aston mä! O missan!!!!! Ja ni förstår! Jag kan faktist inte säga att den är min favorit!!! Jag älskar dom allihopa! Näsa sak blir ofta jo men om du bara får säga EN!!!!!! Tyvärr det kan jag inte svara på! Dom ligger alla sjukt varmt om hjärtat! O det är många gånger jag säger till Johan att om den inte skulle kunna gå som lektinshäst mer ska JAG ha den hemma!!!! Den släpper jag inte för allt guld i världen! Varpå han säger att jaha var ska u ha den? Vi bor i lägenhet!!!! Skärp dig!!!
Ja jisses dom har alla något visst över sig som gör att jag faktiskt vill ha dom själv allihopa! Kan inte på rak arm säga att någon är sämre än den andra!
Jaja nu ska jag inte fundera mer på den frågan för den gör mig knäpp! Har tänkt på det hela kvällen!!!!
Något jag funderar på är att när jag gick igenom hovarna på dom innan hovis kommer imorgon va att dom börjar se ut som troll!!!


Manar o svansar e låååååånga dom ser ut som fam hedenhös! Letade som en galning efter en sax att klippa med men dom har en konstig förmåga att få fötter varje gång man ska ha den! sprang ut till mattis o fick låna av honom! han va i fullfart med att klippa mackie!


Gölliga va dom!!!


Alma stod hos Cj o kollade sin mobil! ;)


När jag väl hittat en sa hann jag tyvärr inte klippa någon häst så det får väl bli en punkt på morgondagens lista! Du e ju frågan, vem är DIN favorit häst?! Kram Bettan o Co.

4 kommentarer:

  1. Richie är lätt min favorithäst, fast det var nog inte så svårt att räkna ut hihi!!
    Du får pussa och krama nallen från mig <33
    Skulle vara kul om du kunde lägga ut fler bilder osv på richie!!

    SvaraRadera
  2. Min favorithäst genom alla tider är Mirja! Usch vad jag saknar henne :'( Fast just nu är det Gold-Fire. Men jag tyckte även väldigt mycket om att rida Winnie och Zeri. Det ska bli spännande att rida Aston på torsdag, han kanske blir en ny favorit! :)

    SvaraRadera
  3. ROCCO!!!!! Vem annars ? // Moa Broberg

    SvaraRadera
  4. Missan <3 Fina underbara prinsessan! Sakta tagit över Astons första plats, dels också då Lydia och han passar så bra ;)

    SvaraRadera