onsdag 20 mars 2013

OJ!!! Glömde jag typ bort bloggen?!


Svaret är njjja! Har massor att skriva om o vet inte var jag skall börja! Börjar någonstans mitt i! ;) mitt i smeten bland foto hittade jag förberedelserna i stallet inför div lll häst! Med i laget från boke hade vi fyra killar!!! Zimon aston Buddy och kasmir!


Zimon gjorde debut för klubben den helgen! mattis fixade o donade med honom hela kvällen o gjorde honom fin!





O vacker blev mannen allt med knoppar i håret o öronen som alltid spetsade! ;)








Buddy va otålig som vanligt bär han skulle putsas upp o som vanligt valde han att trassla in sig i slangen! Av någon konstig anledning tycker han detta är sjukt roligt! Framförallt när dom folk som aldrig sett denna knäppskalle hitta på något lustigt innan blir livrädda av att se honom typ såhär.....





Lugn mina vänner! detta är inget i ovanligt!! här är bara en liten bit av slangen uppfångad! får han fortsätta tills han e nöjd är HELA slangen invirad runt alla fyra ben!!


Han gillar nog se när man drar efter andan o tänker shhiiit!!! han kommer få panik! Ehh nej! detta är buddy the maan! han får inte sånt trams!!!
Dagen kom o det kändes som om hela stallet skulle iväg!


Väl framme skötte si alla med bravur!!! vi hade iaf roligt! ;)





dagen efter va det dags för ponny o där fick goldfire hänga med o även han va grym!! Tillsammans med sitt lag fick dom även en placering!


(Bilden stal jag av anna lena)
när vi va i äg o tävlade börjadede snöa helt hysteriskt!! whaaat??! o förvånade blev vi när det även snöade förra veckan! ska de aldrig ge sig liksom! me vi passade på att leka kite när snön ändå va här!! jag spände snowracer efter medyk när evelina red sen testadevi hans hmm psyke!!! haha o han e ju klockren! han tyckte de va minst lika roligt som jag!! ;) här kommer små filmer i skritt o trav!! sen gick malin in o ville inte kolla på oss mer! då passade vi på att köra lite race i galopp oxå!! hehe

YouTube Video


YouTube Video

Senare kom Alla brudarna till stallet så jag plockade ut ernst såkörde vi lite race med honom oxå!

YouTube Video


YouTube Video

Tjejerna fick träna på balansen oxå! tur det inte går så fort nör dom ramlar av! ;)

YouTube Video

Både jag o ernst va ju lagom motionerade när all lek va över! ;) även att snön kan vara sjukt rolig längtar vi nu alla efter värmen! Snön får gärna dra sin kos o våren flytta in så vi kan plocka av alla täcken så hästarna kan rulla o gnugga sig i gräset o bocka o busa! sommaren är nu välkommen till oss på bokeslätt!!! ps! har ett ganska roligt projekt på gång! Detta kommer ni se mer av framöver uppe i stallet! ;) oj!! Ett litet extra tillägg är att när jag öppnade kylen häromdan insåg jag att någon uppenbarligen gillar mjuk ost!!! Uuuuurk!!!


Kram Bettan o Co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar