söndag 7 april 2013

Våren i luften, förberedelse och massa saker att göra!

Ska försöka bli bättre på att uppdatera bloggen, vardagarna rullar på som vanligt! Finns alltid massor att göra på en anläggning där det bor 37 hästar! ;) hade n putsdag där alla ridskole tränsen fick sig en rejäl omg!





Det vlev hårdhandskarna med tvål o fett o diskmedel för att få det fint!





Som tur är kom några av stall tjejerna och hjälpte mig!! Annars hade jag nog stått där än!! TACK tjejer!!
malin bjöd på vardagslyx på våffel dan! monica ställde sig vid järnet o fixade mumma!








Gott som attans va det!
Hittade även lite foto från mitt krig med richies man, gav mig på att ryckta igenom den hela vägen o inte bara översta lagret! Omg!!!! Den tjockaste manen i världen!!! kan man sälja den tro??!





Vi bjöd upp till ridskolecup på hemma plan förra helgen! alla träffades hos oss och red! av ponnysarna va det rocco, alf, cj, snövit, aston och goldfire! tre rundor var hoppade dom och jag vet inte vad men dom va ALLA felfria ALLA rundor!!! duktiga duktiga små älsklingarna!!! Dom är bara för grymma! Av dom stora hästarna gick medyk, missan, buddy, clever, kasmir och cossan! missan va pigg så in i bängen som vanligt men skötte sig fint! cossan o clever gjorde som alltid alla till lags o hoppade runt felfritt med sina ryttare! sen va tyvärr medyk för försiktig så han höll på att hoppa av sin ryttare dom tre första sprången sen vågade inte han hoppa mer! har aldrig sett honom ta så stora språng så det va synd att det blev som det blev! kasmir o Buddy fick tyvärr inte så bra upplevelser så det tänker jag inte gå in närmre på! Kasmir hoppade fantastiskt med Sandra som vanligt o Buddy fick avsluta sin sista runda bra med en ryttare som var väldigt duktig och sympatisk mot honom så det var skönt!








Nu när solen letat sig fram så har vi letat oss ut!!!!


Elin o monki solbadar ( iförda vinterkläder) lunch o fika förtärs nu på bästa sätt i solen!





O bara en hästmänniska kan förstå hur skönt det är att flytta ut i solen! Även om det betyder att solen står som bäst på eftermiddagen vid .....


....... Gödselstacken!!!!! hahaha MEN det stör inte det minsta. Efter denna vintern finns det inget som stör när solen tittar fram! Härrom dagen skrämde gamle clever slag på mig när han kom in från hagen med blod i munnen! Monica som var ute o kallade in dom ringde upp o sa att det är en tand som är sönder! ta honom i dörren!! jag blev livrädd o han tänka massor av saker i stil med jaha en lös framtand går detta inte att fixa kan han inte äta han kommer magra bli dålig och jag tänker frivilligt står o koka mat till honom alla mål!!!! men tur i oturen va det en hörntand som skadats!!!


Han åkte upp till björn o drog ut tanden o fixades till så han kom hem igen som kungen själv o allt är bra! han jobbar äter o sover precis som innan! phhhuuu!!! fan va rädd jag blev! men utan den tanden gör det inte så stor skillnad! dom viktiga tänderna i kinden i tång o mitteltand va intakta så han kan äta kan problem!!! tacka gudarna för det!!! Clever tha maaan is still going strong! Härligt va det ju att höra att ingen p kliniken kunde tro sina ögon e dom fick reda på denna muskulösa pigga biffs ålder! ;) jag blir själv lika förvånad varje dag! Han är så fin! Där fattas minsann inga muskler! O stel e han inte heller! Han nästan blivit finare o smidigare än för 5år sen! Häftigt!! Kram Bettan o Co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar