torsdag 18 april 2013

chocken består och saknaden är enorm!

 

                                            *MEDYK 2004-2013*

                                    

idag har vi gått i ett moln av chock! vår underbara spjuver medyk har tagits ifrån oss och jag vet inte var jag ska börja för att kunna beskriva detta! jag fattar ingenting!
Denna mannen hade inte haft ett lätt liv när han kom! han har varit väldigt speciell och vi är väldigt många på bokeslätt som har ett eget speciellt band till denna mannen! alla som fått en nära känsla av denna underbara kille förstår vad jag menar när jag säger att ingen va som medyk! man beskrev honom med många ord! knäpp, konstig, pajas, fjönt, muskelknutte, charmig speciell, omtänksam, rolig, orädd modig, spjuver listan kan göras lång och utan slut. denna underbara häst som  gått från klarhet till klarhet och undertiden utvecklat en mer underbar personlighet än många hästar kan utstråla under hela sin livs tid. denna underbara kille blev tagen från oss påtok för tidigt! enligt honom själv och min tanke va denna kille odödlig! det är nog därför det fortfarande känns som om han kommer komma springandes efter att han själv valt att släppa ut sig från hagen o helt enkelt gå in! mannen man altid kunde lita på att höja humöret o få en glad har lämnat ett stort hål!
jag hoppas inerligt att det finns mycket mat o många hästar du kan reta där du är nu! och att du stöterpå lika mycket utmaningar du kan lista ut med glimten i ögat! frågan är var man ska vända sig för att få en skymt av denna glimt nu! Hoppas du har någon där som skämmer bort dig riktigt ordentligt!  tack för den tiden du spenderade hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar