torsdag 11 april 2013

Torsdagar, lugnet efter stormen?! ;)


Torsdagar är en mysdag! Känns alltid som om jag har mer tid på torsdagar! Idag hade jag en extra hoppning ihop med Elin o dilba när jag började jobba! Efter det plockade Fredrik in banan! Klockan han bli halv tre o hästarna stod givakt vid grindarna och skulle gå IN!!!! Har tänkt mycket på detta med hästar o dess rutiner! Gud både den som är 5min sen bär som ska in! Då lägger hela ridskole gänget in protester! Aston hade själv designat sitt täcke idag när han skulle in! Jag tycker dock det va mindre vackert o inte fyllde så bra funktion! Men men han kan den mannen!





Just nu är det några hästar som måste gå själva! det är dom hingstiga grabbarna som även att kulorna är tagna fortfarande spelar hingst! Dom spelar allan o klättrar på damerna så nu är det mycket trix för att få ihop hagar till alla dessa nötter! lektionshagen delas av i tre delar för att hysa en flock o två "hingstar"


Elin fick dagsäran att gå ner o öppna för den tredje delen som skulle in! ahhh va långsam hon va tyckte dom!!! klockan va ku för f*n 14,40!!!!


När grinden öppnas vill dom alla vara först till maten! Dom är lite i två flockar just nu! Dom matgalna tidsnissarna och dom lägre i rang som verkar inse att maten nog ligger kvar även om man inte är först in genom dörren!!!!

YouTube Video

Dom små tjocka är av någon anledning bland dom som försöker forcera sig in!!


Efter middagsätande är uppäten plockas det av täcken! Suck för denna fina vår!


Har även funderat på hur stort stallet ser ut när det är rent i gången! ;)


Vi tog oss en gemensam fika när hästarna stod o vilade!


Evelina o leo läste tidningen ihop en stund!


Efter det va det fyrbentsmöte runt fikabordet!


Första lektionen för dagen va med två herrar som börjar rida på lite äldre dar som gymnastik o motion! med på denna lektionen går clever och richie!
jag vet att richie är stor! men jag dig av garv när evelina skulle göra iordning honom idag!


Evelina är ju inte så lång som no ser! hon är bara 170cm! Så Evelina behövde hjälpmedel till att borsta pannluggen! ;)


Haha lille lille richie är ganska stor??! o han verkar växa fortfarande! En annan som även växer är "lille duu" eller joey som han heter! När han kom räckte han knappt över sin lilla boxdörr! Men nu har han växt ifrån den! Tufft!!


Fick hjälp in med alla täcken av underbara glada stalltjejen clara idag! tack så mycket!!


Tog mod till mig att fixa cossans sporrar idag! dom växer onormalt mycket!! sist fegade jag ur o pekka fick ta dom men idag kände jag att nej nu jävlar!


Under allt hovskägg gömmer sig dessa,


Så jag drog fram den lilla tången! som pekka sagt, ahh skärp dig det är bara att klippa! inget kommer hända! lämna en cm så är du på den säkra sidan!


Så jag gjorde det! weee fast jag fegade lite! klipte en cm o lämnade lite mer kvar! ;)


Nöjd över mig själv är jag iaf!! hahahaha
Kl 17-18har ullis lektion idag! blandad grupp med yngre elever! därefter har jag lektioner mellan 18-19 en blandad grupp på tio elever därefter en spec grupp me max 6st mellan 19-20! efter mig har mattis en vuxennybörjar lektion mellan 20-21! Under 18 lektionen fick jag en fnissattack då jag tänkte på "blandad grupp" jo det kan man ju säga hade både stallets minsta och stallets största häst med! Saga red astrix o Gunilla Richie! ;)


På denna bilden ser astrix biffig ut men jag tror faktist han skulle kunna gå under magen på richie! ;)


Vet inte vad det va med missan men hon gick o strålade hela lektionen!


Framför allt när jag gick runt o klappade av hästarna efter lektionen! då såg hon nästan lite inbjudande ut! det händer inte alltid så ofta! och att hon såg glad ut så länge att jag han upp med mobilen o dessutom ta två kort på henne! whop whop!!


Efter lektionen blev det att kvällsfodra kraft o ställa fram höpåsar till kvällshöt! Nu har jag kommit hem till varma soffan i chillar under filten! Imorgon är det jag som börjar dagen med lektion mellan 9-10!
O detta va torsdag! ;)
Kram Bettan o Co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar