torsdag 11 april 2013

Onsdagar!


Tjo!!
Gårdagen = onsdagar är hoppdag!


På förmiddagen rullar schemat som vanligt för hästarna! Frukost utsläpp i alla hagar o personalen går igång med allt stallarbete! I detta ingår städning mockning


tvätta spannar o fylla på vatten packa hö påsar som sedan är klara till alla fodergivor


Torva Till alla hästar o halma upp till grabbatna grus som bor i uteboxarna o står på bädd! Fodra middag osv! på förmiddagen är det även en handikappslektion! första hoppgruppen börjar kl 16 sen har jag tre hoppgrupper fram till 19.30 där tar anders wemleth över och har en eller två grupper beroende på hur många dom är!


Bilden här är från anders hemsida!
oftast (om jonnas mamma är här) är kafeterian äppen med fina o mys! det känns som gamla mys stunden! blir många fika sugna på en senkväll mitt i veckan! ;) så även jag!!!
jag slutar efter mina lektioner så den som jobbar i stallet på onsdagkvällen går igenom allt kvällsfix med mat o låsa o släcka! Kram Bettan o Co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar