måndag 13 januari 2014

First one 2014!!!


Förlåt för ett uruselt uppdaterande, vet inte varför jag blivit så kass på att blogga! Känns som om idéer fattas till ett bra inlägg! Det har ändå hänt sååååååå mycket! Julbasar nyår osv osv! Kollade lite snabbt på bilderna i mobilen för att försöka hitta var jag var sist jag skrev men insåg att det är nog bättre att försöka börja om på ny kula istället!! Kom på att jag har en ny herre att presentera här! Hopkins heter han! Ska göra ett riktigt inlägg om honom oxå! O fantastiska Richie har ju åkt o Gud va tomt det är utan honom i gänget! Jaja man måste gå vidare! Tänkte ta tillfället att lägga upp lite foto från mobilen! Kanske något ni sett innan men då får det vara favorit i repris! ;) ge gärna förslag på vad ni vill se mer av så fixar jag det!! Funderade på att göra en gång i veckan intervju med folk i stallet, att typ sätta ihop en liten fråge lapp o ställa dom frågorna till olika personer som är hos oss! Kanske börja med alla inventarier! ;) vad vill ni ha med som fråga?! ;) här kommer iaf lite bilder från ligan! O för att svara på en fråga jag ofta får..... Jag kan inte svara på vilken som är min favorit häst på ridskolan! Jag älskar många av dom något fruktansvärt o får dålig samvete av att svara bara en så det brukar bli, jag tycker super mycket om den o den o den o den o den o den..... O ja om jag bara får säga en då kan jag inte svara!!!!! Många av dom sär uppe har jag spenderat mer tid med än många av mina vänner! Idag så flyttade jag på nellan då Snövit o hon står mitt över varandra! Känslan av att Snövit inte trivdes så o va ganska arg fick mig att ta tag i detta o flytta nellan varpå Monica säger vad gör du???!!!! Jag svarar vad jag gör o varför! Då säger Monica naaaaaaw!!! Snövit dååååå hon skall alltid få som hon vill! Stackarn! Det är bara för det är Snövit!!!!! Haha jaa så är det nog nu när jag tänker efter!! ;) klart hon ska få va med o bestämma lite om vilka hon bor granne med!!! ;) oj, nellan måste oxå få en presentation kom jag på! ;) jaja här kommer bilderna iaf! ;) första är på aston som snällt valde att hälsa på i holken o anmäla sig för lektion!


Hör har vi bästa "gulow" som står redo för handikapp lektion är det bara jag eller ser han grymt nöjd ut med sitt jobb som trogen hk häst?!


Här har vi Yellow o richan o Monica!


Richie ser fundersam ut över Monicas signalerade o dansande! Haha jag tycker Yellow ser ut att lossas att Jon inte är där lite i stil med -Richie, bara ignorera henne o lossas som du inte ser henne så skutan hon snart! Om inget annat kommer nog våra ryttare snart! DÅ måste hon iaf sluta!!! ;)


Hör är en del av det galna stallgänget! ;)



Boxarna håller på att byggas!!


Nytt staket uppe mellan padden o ridhuset!


Monki pumpar pilates boll!! Stampa på!!!


Här har vi en annan del av vårt arbete! Lite som trädgårds göra! Detta kan jag tycka precis som att mocka så är det lite terapi arbete för själen!! Man kan bara köra runt tills det är klart! (O harva ridhuset) ;)


Även köra gödsel tillhör våra vardags sysslor! Detta kan vara ganska roligt!


Många gånger går det förbi någon Karl o tycker att oj, ska du köra traktorn?! Ehhh ja??! Har du hört talas om woMAN?! ;) har även haft teori med alla mina elever!


Då fick vi alla sitta o mysa i värmen i cafeterian!!!





Inte ofta jag står på denna sidan glaset o tittar ut!! ;)


Tjejerna tränar att klippa häst! Världens bästa man Clever står snällt o myser!!


Mycket hår blir det!!!


Julfest som Malin bjöd alla arbetare på! Här håller som på o löser an av alla kvällsaktiviteter Bettan gav dom!!











Danny o wendela valde att avstå leken o mysa till det i dom sjukt berömda pax för att sitta stolarna hos Malin o Pidde!


Ehhhhh ja..... Hahaha


Lilla söta Hampus väntar på sin ryttare ska bli klar med teorin o komma ut o rida!!


Nya Herren Hopkins har redan fått ge sig på bettans stolleprov med Jonna på ryggen!


Hinderbana!!


Börjar ju bli kallare nu, råkade dö lite när jag gick förbi denna rattmuff o insåg.....


Det är ju Mattis bil!!!! KLENFIS!!!!


Va på biltema med min sambo runt jul o hittade lämpliga verktyg att att kunna brodda UTAN att slå sönder knogarna!


Verktyg storlek stor!!!!


Ursäkta mitt fån.... Dog bara en liten stund när jag såg denna! Kände mig lite kriminell!!!! ;)


Okie hjälpte sin matte att bygga bana o köra 4hjuling!





Jag har även hunnit dra på mig världens manligaste förkylning som vägrar ge sig!!!


Tömde Apoteket! Och köpte chockad!!! Stackars mig känsla infann sig!!!! ;)


Fixar med mätintyg vaccinationer o licenser till lektionshästarna!!! ;) nytt år=mycket fix!!!!


Nu har jag inte mer för denna kväll! Som sagt kom gärna med förslag på vad ni vill se mer av! O även frågor till "frågestunden"
Kram Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar